گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

7 سخن!

با سلام و عرض ادب و احترام و ...

... و یک دنیا خجالت از شما که در طول این مدت طولانی غیبت من باز هم به "گلچین دانش" محبت داشتید و سر میزدید! مطمئن باشید من هم لطف شما را فراموش نمیکنم و پاسخ خواهم داد. اینها حاصل حرفهای نگفته من با شماست که درونم تلمبار شده بودند و با دیدن صفحه کلید این زخم کهنه سر باز کرد...

1- بر اسرائیل و آمریکا حرجی نیست چون جهل و نادانی و حماقت و قساوت قلب و خشونت اینها را حتی خواجه حافظ شیراز هم میداند. اما یاد حرف دوستی می‌افتم که حق داشت بگوید : "از عربها همانطور که آنها از ما متنفرند ، متنفرم!" آنها که فقط به جیب خود فکر میکنند. به راحتی و آسایش و تن‌پروری. به ناز و نعمت. آنها که محافظه کارند. آنها که اینهمه جنایت و کشتار را میبینند و فقط به این فکرند که نام اصیل "خلیج فارس" را به نام جعلی "خلیج عربی" تغییر دهند! "هیهات منا الذلة". وبلاگ گلچین دانش به عنوان یک نشریه اینترنتی و الکترونیکی حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی را به خاک لبنان و فلسطین و همچنین مردم بیگناه ، محکوم میکند.

2- خداییش اگر با انصاف باشیم (که نیستیم!) تیم ملی ما در جام جهانی 2006 آلمان بهترین تیم آسیا بود! تیم ملی ما از ژاپن و عربستان و کره کمتر گل خورد و با یک مساوی از جام جهانی خداحافظی کرد. بالاخره همه زحمتشان را کشیدند و هیچ‌کس نمیخواهد بازنده باشد. هر چند قبول دارم نه بازیکنانمان خوب بازی کردند ، نه سرمربی خوب کار کرد و نه فدراسیون. به هر حال اینجا ایران است! ضمنا مکزیک و پرتغال هم تیمهای ضعیفی نبودند. تنها عملکرد یار دوازدهم رضایتبخش بود. اما قابل توجه بعضیها : ناکاتا بازیکن گرانقیمت آسیایی اهل ژاپن و زین‌الدین زیدان فرانسوی در اوج شهرت و افتخار از فوتبال خداحافظی کردند. همچنین الیور کان آلمانی و لوییز فیگوی پرتغالی در کمال شهرت و عزت و افتخار از تیم ملی کشورشان خداحافظی کردند. برعکس عده‌ای که به در و دیوار میکوبند (مثلا سینما یا فوتبال) که به شهرت و اعتبار گذشته و از دست‌رفته خود بازگردند!

3- از دست این گوگل گاگول اعصابم خرد و خاکشیر است! نمیدانم چرا نام و نشانی گلچین دانش را ثبت نمیکند. قبلا (منظورم چند ماه پیش است.) هم در قسمت انگلیسی و هم فارسی نام و نشانی را ثبت کرده‌ام اما هر بار که تست میکنم این وبلاگ و آدرسش را نمیشناسد. من از همینجا از آقای برایان (یکی از بنیانگذاران گوگل) درخواست میکنم نام و نشانی وبلاگ وزین گلچین دانش را در موتور جستجویشان ثبت کنند. تنکز!

4- این سروش سیما هم دیگه آخرشه! زنگ زدم میپرسم فلان برنامه در فلان تاریخ پخش شد و مدتش هم 210 دقیقه است ، چقدر میشه پولش. خانومه اونطرف خط یه چرتکه‌ای انداخت و نرم و نازک گفت : "رو سی‌دی 12 تومن و رو وی‌اچ‌اس 13 تومن!" منم چست و چابک خداحافظی کردم و عطایش را به لقایش بخشیدم. چون من اگر 12 تومن پول داشتم وبلاگ نمینوشتم ، سایت میزدم با پسوند دات کام!!!

5- از میان تمام برنامه‌های صدا و سیما ، "خبر 20:30" تنها برنامه‌ای است که خودم را هر طوری هست به تلویزیون میرسانم تا آن را از دست ندهم و باز از میان تمام گویندگان و مجریان و گزارشگران و دست اندر کاران آن "کامران نجف‌زاده" و "دلاوری" را خیلی دوست دارم.

6- امتحانات به خوبی و خوشی تمام شد جز یکی و آن یکی حالی گرفت ز ما از اساس و پایه بطوریکه اعتیادم به خانمانسوزی به نام نامی اینترنت به طور کل رفع و ناپدید شد! خدایا عاجزم از درک این حکمت که آن چه بودی که حالی گرفتی و رفتی و طبع شعر مرا بازگشا نمودی و لاغیر!!!

7- برای پیشکش به حضورتان این دو فایل صوتی را که استاد دکتر محمد اصفهانی خوانده‌اند ، به حضورتان تقدیم میکنم.

دست به دست من بده                 پا به پای من بیا

بخون امروز مال عشق                  بگو فردا مال ماست

» دانلود "خورشید فردا"

عشق است و آتش و خون            داغ است و درد دوری

کی میتوان نگفتن                       کی میتوان صبوری

» دانلود "وفا"

فعلا مثل همیشه : یاحق!