گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

این Bad Sector یعنی چه؟!

وسایل نگهداری اطلاعات مانند هاردها ، دارای تقسیم‌بندیهایی درون خود هستند.

هر هارد به تعدادی صفحه و هر صفحه به تعدادی شیار (Track) و هر شیار هم به تعدادی سکتور (Sector) تقسیم میشود. به دلایل مختلف این سکتورها ممکن است دچار خرابی شوند. با برنامه Scan Disk میتوان این خرابیها را یافته و تا حدی رفع کرد. برای اجرای Scan Disk روی درایو کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید و به قسمت Tools بروید و سپس روی Check Now کلیک کنید.

تغییر مسیر Favorites و History و Desktop و My Music و ...

برای تغییر مسیر ثبت سایتها در Favorites در IE باید کارهای زیر را انجام دهید :

در قسمت Run از منوی شروع برنامه RegEdit را اجرا کرده و به مسیر زیر بروید :

HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/ShelFolders

در این قسمت مقداری به نام Favorites را پیدا کنید. روی آن دوبار کلیک کنید و به مسیر دلخواه خود تغییر دهید. همچنین میتوانید مسیر دیگر فولدرهای مشابه ، مانند : History و Desktop و ... را هم در این قسمت با تغییر مقدارهای مربوط به آنها تغییر دهید. برای اعمال تغییرات ویندوز خود را دوباره راه‌اندازی نمایید.

دوستانه :

خداییش اگه زیاد وارد و حرفه‌ای در زمینه کامپیوتر و رجیستری نیستید ، بدون گذاشتن کلاس بیخود و غرور بیجا این آموزش رو بیخیال شید تا براتون دردسرساز نشود که بعدا بیاید بگید "آموزش مناسب حق مسلم ماست!" و یا "گلچین دانش تعلیق باید گردد!" و الخ!

اتصال تلویزیون به رایانه

S-Video یکی از انواع فرمتهای انتقال تصویر است که در وسایل تصویری مانند VCD Player ها کاربرد دارد.

با استفاده از این درگاه که در کارت گرافیکی رایانه وجود دارد میتوانید خروجی تصویری رایانه را علاوه بر مانیتور (یا به جای آن) به تلویزیون ارسال کنید. برای اینکار پس از اتصال کابل S-Video به رایانه و تلویزیون روی یک قسمت خالی از Desktop کلیک راست کنید و Properties را انتخاب نمایید. در قسمت Settings میتوانید نوع دستگاه خروجی را در زیر Display مشخص کنید.

دوستانه :

آقایان و خانمها ... لطفا جهت دادن درخواست برای دعوتنامه G-Mail به اینجا بروید.

مانیتورهای FLAT

تکنولوژی تولید مانیتور در سالهای اخیر رشد بسزایی داشته است که باعث شده تا مدلهای مختلفی از سوی کارخانجات تولیدی به بازار ارائه شوند.

یکی از انواع این مدلها مانیتورهای با صفحه صاف یا FLAT هستند که آنها نیز در مدلهای مختلفی تولید شده‌اند. نوع خاصی از این مانیتورها FLATRON نامیده میشوند که این گونه مانیتورها صفحه نمایشگرشان از 2 طرف (یعنی هم سطح بیرونی که ما آن را مشاهده میکنیم و هم سطح داخلی که امکان مشاهده و تماس با آن از طرف ما وجود ندارد.) صاف هستند.

گونه دیگری از این مانیتورها FLAT یا SMART نامیده میشوند که در این نوع فقط سطح خارجی آنها صاف میباشد و در واقع سطح داخلی از انحنای خاصی (مانند مانیتورهای CRT قبلی) برخوردار میباشد.

علت تفاوت قیمت این مانیتورها کیفیت تصویر و زاویه دید آنها میباشد. مانیتورهای FLATRON از زاویه دید بهتری برخوردارند و در هنگام استفاده شفافیت و وضوح تصویر در گوشه‌ها مانند بقیه صفحه نمایش میباشد و از دقت یکنواختی برخوردار است در حالی که در مدلهای دیگر چنین نمیباشد. از طرف دیگر در مانیتورهای فلترون زاویه دید کامل است در حالی که در مدلهای دیگر در کناره‌های صفحه نمایش و یک‌سوم انتهایی تصویر یک سایه مختصر مشاهده میشود که نشان از کیفیت پایینتر تصویر میباشد.

مرتب کردن Favorites در IE

هنگامیکه یک سایت را به Favorites خود در برنامه IE اضافه میکنید ، همیشه مشخص نیست که IE بر چه اساسی این سایت را در کنار بقیه قرار میدهد.

برای جابه‌جا کردن آدرسها در Favorites میتوانید به صورت دستی آنها را با موس بگیرید و جابه‌جا کنید کنید. اگر میخواهید فهرست Favorites را به صورت الفبایی مرتب کنید ، در برنامه IE روی منوی Favorites کلیک کنید. سپس روی یکی از این آدرسها کلیک راست کنید و Sort By Name را انتخاب نمایید تا آدرسها مرتب شوند.

دوستانه :

تولد یازدهمین ستاره درخشان سپهر امامت و ولایت ، پدر بزرگوار حضرت مهدی (عج) ، را به همه انسانهای دنیا ، تبریک و نهنیت و شادباش میگویم مخصوصا به شما بازدیدکننده عزیز و باز تبریک ویژه به کسانیکه نظر میدن!

"احساس گناه ، سرزنش کردن خود و دیگران ، تحقیر کردن خود و دیگران ، نبخشیدن خود و دیگران و بحث کردن بهترین کارها هستند ، البته برای از بیخ و بن کندن اعتماد به نفس!"

همه جا به راحتی چت کنید

با استفاده از سرویس دیتا میتوانید به سادگی در همه جا دسترسی به اینترنت داشته باشید با این تفاوت که توانایی دسترسی به هر سایتی را ندارید و تنها سایتهایی را میتوانید مشاهده کنید که سیستم Wap را پشتیبانی کنند.

مسنجر موبایلی

طی سالهای اخیر بعضی از سایتهای معروف همانند Yahoo! و MSN و ... سرویس جدی فعال‌سازی مسنجر بر روی تلفن همراه عرضه کرده‌اند البته تلفنهای همراه باید سیستم GPRS را پشتیبانی کنند. با استفاده از این سرویس به سادگی میتوان با وارد کردن شناسه کاربری و کلمه عبور اشتراک مربوطه ID مورد نظر را فعال کرد. ولی این صرویس هنوز برای ایران و بعضی از کشورها فعال نشده است و نمیتوان به این سبک ID را آنلاین ساخت.

اما ...

... بعضی از شرکتهای تولید نرم‌افزار تلفن همراه یک ایده بسیار جالبی ارائه کرده‌اند و توسط برنامه‌هایی امکان مسنجر بر روی تلفن همراه را فراهم کرده‌اند و به وسیله آنها میتوان پیغامها را به سادگی دریافت و ارسال کرد.

در این پست میخواهم در مورد نمونه‌ای از این برنامه‌ها صحبت کنم. نام این برنامه IM+ است و دارای 5 مسنجر فعال در اینترنت است که عبارتند از : AQL , ICQ , MSN , Yahoo , Jabber .

آشنایی با برنامه

زمانی که بخش Menu باز شد. باید برای استفاده هر مسنجر در تنظیمات برنامه تغییراتی را اعمال کنید.

در قسمت Main بخشهای Add To … , Hide Offline Users , Disconnect All , Connect All که هر کدام به ترتیب برای : اضافه کردن کاربران دیگر به مسنجرها ، پنهان کردن کاربران آفلاین ، قطع ارتباط همه مسنجرها ، اتصال به همه مسنجرها ، اتصال به همه مسنجرها هستند.

در قسمت Options ، مهمترین برای تنظیم بلندی صدا و تنظیم اپراتورها وجود دارد بخش General Setting است. در این بخش شما باید نام اپراتور پشتیبانی‌کننده خودتان را تعیین کنید که برای ایران MRouter Ir را باید انتخاب کرد و بعد از این ارتباط به راحتی میتوانید ID خود را در Yahoo کنید.

توجه داشته باشید برای وصل شدن به مسنجرها باید به قسمت Options رفت و بطور مثال بخش Yahoo Setting را باز کرد و بعد از وارد کردن شناسه کاربری و کلمه عبور و ذخیره اطلاعات تغییر یافته Menu ، را باز کرده و در آنجا Available / Connect را انتخاب کرده ، منتظر آنلاین شدن بمانید.

خوشبختانه شرکت تولیدکننده این برنامه که یک شرکت آلمانی است برای تمام سیستم‌عاملهای تلفن همراه همانند : Symbian ، Windows Mobile و ... نسخه‌ای را طراحی کرده است که کسانی که مایل به داشتن این سرویس هستند هیچ محدودیتی را برای استفاده کردن از این برنامه تولید نکند.

با استفاده از اینجا میتوانید نوع سیستم عامل تلفن همراه خود را انتخاب کنید و آنرا دانلود نمایید.

دوستانه :

- "حسود سه نشانه دارد :

1 – پشت سرت غیبت میکند.

2 – پیش رویت تملق میکند.

3 – از گرفتاریت شاد میشود." لقمان حکیم

- این تجربه خودم و توصیه دیگران است : "به همه (وبلاگها و سایتهای مهم و پربازدید) لینک بدهید حتی اگر به شما لینک ندهند!" علی بهزادیان!

آشنایی با مبدل CD به کاست

مکمل سیستم صوتی خودرو

مقدمه

هنگام گردش در بازار نرم‌افزار و CD ناگهان چشمتان به یک CD موسیقی جدید می‌افتد که از نوازنده یا خواننده مورد علاقه شماست. (مثلا : از استاد محمد اصفهانی!) آن را خریداری میکنید. آنقدر به آن علاقه دارید که دوست دارید هر جا که هستید به آن گوش دهید. به همین خاطر آن را درون پخش‌کننده CD خود قرار میدهید و همیشه به همراه دارید و یا آن را به MP3 تبدیل کرده و به داخل پخش‌کننده MP3 خود انتقال میدهید. دوست دارید که درون ماشین و در حال رانندگی نیز به آن آهنگها گوش فرا دهید. اما سیستم صوتی خودرو تنها قادر به پخش نوارهای کاست است. پس به این فکر می‌افتید که آن موسیقی‌ها را بر روی نوار ضبط کنید و یا حتی در مواردی تصمیم به تعویض سیستم صوتی خودرو میگیرید.

... و اما راه سوم

اما در همه دوراهیها ، راه سومی نیز وجود دارد و آن مبدل CD به کاست است. این مبدل از یک بخش شبیه به نوار کاست و یک قطعه سیم تشکیل شده است. یک سر سیم را باید به خروجی هدفون پخش‌کننده CD یا MP3 متصل نمود. حال میتوان تصور کرد که نوار متصل به سر دیگر سیم حاوی موسیقیهای داخل CD یا پخش‌کننده MP3 است. کافی است آن را درون پخش‌کننده خودرو قرار داده تا موسیقی دلخواه خود را از بلندگوهای خودرو بشنویم. این دستگاه مبدل با هزینه کم از فروشگاههای صوتی و تصویری قابل تهیه است.

ساختمان داخلی

در ساختمان این مبدل یک نوار کاست توخالی ، یک آهنربای الکتریکی ، یک سیم سه‌رشته‌ای به همراه یک فیش هدفون استریو به کار رفته است. همانطور که متوجه شده‌اید این مبدل ساختمان بسیار ساده‌ای دارد. تنها چیز مورد توجه درون این دستگاه ، دقت ساخت آهنربای الکتریکی است. همانطور که میدانید خروجی پخش‌کننده‌های CD و MP3 و هر سیستم صوتی دارای جریانهای متغیری است که بلندگو این جریانها را با استفاده از ساختمان داخلی خود به اصوات گوناگون تبدیل میکند. حالا اگر بلندگو را برداشته و یک آهنربای الکتریکی دقیق و با ظرافت قرار دهیم ، این جریانهای متفاوت میدانهای مغناطیسی متفاوتی به آهنربای الکتریکی میدهد. هنگامیکه این آهنربای الکتریکی در فاصله نزدیکی از هد دستگاه پخش‌کننده کاست قرار گیرد ، جریانهایی را در هد دستگاه القا میکند. این جریانها از مدارات داخلی دستگاه عبور کرده و از بلندگوهای آن پخش میشود. جریان القایی در هد باید متناسب با جریان خروجی دستگاههای پخش‌کننده CD و MP3 باشد. حال تصور کنید که هر چه آهنربای الکتریکی دقیقتر باشد مقدار جریانهای القایی با جریانهای اصلی متناسبتر و نزدیکتر خواهدبود و در نتیجه تغییری در صدای پخش شده احساس نخواهد شد. تفاوت قیمتهای مبدلهای موجود در بازار نیز به نوع و دقت سیم‌پیچ آهنربای داخلی بستگی دارد.

مبدل خوب ، مبدل بد

شرکتهای زیادی در کنار محصولات صوتی خود این مبدل را نیز ارائه میکنند و برخی از آنها امکانات خاصی نیز بری بهبود کیفیت محصول خود در نظر میگیرند. مثلا ممکن است یک مبدل در یک دستگاه به خوبی عمل کند ولی در دستگاه دیگر کیفیت صدای خوبی را نداشته باشید.

این به دلیل تفاوت در ساخت هدهای دستگاههای صوتی است. اما شرکتهای معتبر در دستگاههای مبدل خود امکانی را در نظر میگیرند که القای مغناطیسی با توجه به نوع هد انجام شود و در نتیجه در تمام سیستمهای صوتی ، صدایی با کیفیت همسان با پخش‌کننده‌های CD و MP3 خواهید داشت.

مبدل دست‌ساز

به دلیل ساختار ساده این مبدل میتوان ساخت آن را در کارگاههای آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در نظر گرفت. برای ساخت آن لازم است یک نوار کاست را که با پیچ بسته شده است را باز کرده و داخل آن را خالی کنیم. سپس 2 متر سیم مغناطیسی با شماره 28 را با دقت به تعداد 200 دور به دور 2 گیره کاغذ با سایز بزرگ میپیچیم. سپس نیم تا دو متر سیم 3 رشته‌ای را به شکلی که یک رشته آن مشترک بین دو سیم‌پیچ و دو رشته دیگر هر یک به یک سیم‌پیچ باشد ، متصل میکنیم.و سر دیگر سیمها را به یک فیش استریو مخصوص هدفون وصل میکنیم. حال باید سیم‌پیچها را درون نوار کاست قرار داده و آن را بست. در سطح کارگاهی و آزمایشگاهی حداکثر انتظار میرود که صدایی از بلندگوهای دستگاه پخشود و انتظار صدای با کیفیت از یک قطعه دست‌ساز انتظاری نابجاست!

منبع : روزنامه جام‌جم – ویژه‌نامه کلیک

دوستانه :

-          سال اول دبیرستان یه دبیر ادبیات فارسی و زبان فارسی داشتیم. امیدوارم که هر جا هست خوش و خرم باشه. یه روز سر کلاس به یکی از بچه‌ها گفت : "نکنه یه وقت عاشق بشی ها!". طفلی پسره هم از بس هول شده بود گفت : "چشم آقا!". فکر کنم دبیرمون نمیدونست عشق به عقل و اجازه کاری نداره! ای بسوزه پدر پدر سوخته ...

-          خداییش موندم حیرون که چرا بعضیا میخان نظرشون رو اعلام کنن آدم باید کلی التماس درخواست کنه! لااقل یه سلام کن!

-          @ ===< ای دورت بگردم!

غیرفعال کردن رایت CD

یکی از خصوصیات ویندوز XP این است که میتوانید امکان رایت کردن CD را (که اگر CD-Writer داشته باشید به طور پیشفرض به طور پیشفرض در آن وجود دارد.) غیر فعال کنید.

برای اینکار قسمت Run از منوی شروع برنامه RegEdit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید :

HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer

یک مقدار جدید از نوع DWORD با نام NOCDBurning بسازید و مقدار آن را به یک تغییر دهید.

به این ترتیب امکان رایت کردن CD با ویندوز XP وجود نخواهد داشت.

دوستانه :

- روز معلم و شهادت استاد بزرگوار ، علامه مرتضی مطهری گرامی‌باد!

- کسانیکه وبلاگشون روزی حداقل 100 بازدیدکننده واقعی داره برن اینجا!

- ممنون از همه کسانیکه نظر دادن!

- به زودی قسمت جدیدی به نام MT هم برای علاقه‌مندان به سیستم وبلاگ‌نویسی مویبل تایپ راه‌اندازی میکنم که توش اخبار و مقالات و آموزشهای مربوطه رو ارائه میکنم!

عدم نمایش درایوها در My Computer

اگر میخواهید پس از باز کردن My Computer هیچ درایوی نمایش داده نشود در قسمت Run از منوی شروع برنامه Regedit را اجرا نمایید و به مسیر زیر بروید :

HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer

روی قسمت سمت راست کلیک راست کنید و یک مقدار DWORD جدید با نام NODrives بسازید.

مقدار آن را به 3FFFFFF تغییر دهید. به این ترتیب دیگر درایوهای شما در My Computer دیده نخواهند شد. برای بازگردان درایوها این مقدار را پاک کنید.

دوستانه :

-با حرف دوستم تو وبلاگ جن‌زده موافق نیستم! چون آدم با این کارها سنگدل میشه!

-و بالاخره شیز هم دات کام شد. (وبلاگی که بعد از 2 سال و اندی با مدیریت هادی نیکخواه ، یکی از بچه‌های ترک‌زبان و بامعرفت و عشق سرما ، آدرس جدیدی پیدا کرد. هادی یاشاسین!)

-احساس میکنم قلبم یه جوراییه!!!

چند رایانه و یک چاپگر

اگر رایانه‌های شما شبکه‌اند میتوانید از طریق شبکه چاپگر را روی همه نصب کنید. برای اینکار ابتدا باید چاپگر را Share کنید.

در Control Panel در قسمت Printers روی چاپگر کلیک راست کنید و روی Sharing کلیک کنید. سپس به جای Not Shared گزینه Share As را انتخاب کنید و سپس  OK را فشار دهید.

سپس روی دیگر رایانه‌های شبکه در قسمت Printers از Control Panel روی Add Printer ، 2 بار کلیک کنید و به جای Local Printer از Network Printer استفاده نمایید تا بتوانید چاپگر را از طریق شبکه نصب کنید.

البته با زدن قبل از نام رایانه که چاپگر بر روی آن نصب شده است ، در قسمت Run از منوی شروع و رفتن به بخش Printers در پنجره‌ای که باز میشود و 2 بار کلیک کردن روی چاپگر مورد نظر هم میتوانید آن را روی رایانه خود نصب کنید.

اگر هم رایانه‌های شما شبکه نیستند دستگاهی به نام Printer Hub وجود دارد که امکان اتصال چند رایانه به یک چاپگر را فراهم میکند.

دوستانه :

دیروز یکی اومده بود نظر داده بود و نوشته بود : "بازاریابی با وبلاگ و سایتتان" !

من هم رفتم عضو شدم و لینکش هم گذاشتم و اینطوری بود که هر کس روی لینک سایت مزبور در وبلاگ و سایت شما کلیک کند به شما 80 ریال میدهد. اما بعدش که خوب دقت کردم به نظرم خیلی مشکوک اومد! در قسمت "تماس با ما" پرسیدم که :

"چه تضمینی وجود دارد که پول مرا بدهید و همچنین سایت شما همین فردا جمع نشود و پول را چطوری تحویل میدهید؟"

حال بخوانید پاسخ را :

" با سلام

و تشکر از توجه شما به سایت آدینه بوک،

هیچ تضمین قانونی ای وجود ندارد. تنها تضمینی که می توان داد این است که ما این روش بازاریابی را قبلا تست نموده ایم و از آن نتیجه گرفته ایم. لذا چون علاقه مند به ادامه دادن آن هستیم، مانع گسترش آن نخواهیم شد.

با تشکر. "

و حال شما قضاوت کنید!

کم کردن حجم فایلهای پاورپوینت

هنگامیکه در برنامه پاورپوینت چند عکس و نمودار به اسلایدها اضافه میکنید ، حجمش زیاد میشود. برای کم کردن حجم فایل در نوار ابزار Picture روی Compress Pictures کلیک کنید. اگر نوار ابزار Picture را نمیبینید در منوی View به قسمت ToolBars بروید و روی Picture کلیک کنید. برای اینکه تمام عکسهای موجود در ارائه فشرده شوند روی All Pictures Document کلیک کنید. در بخش Change Resoulution نحوه استفاده از ارائه را با کلیک روی Web Screen یا Print مشخص کنید. برای کاهش حجم بیشتر Delete Cropped Areas را انتخاب کنید و سپس OK را فشار دهید.

دوستانه :

1-وبلاگ معرفی چهره واقعی هنرمندان واقعا جالب و خواندنی است!

2-اینجا هم مطالبی جالب در مورد مسابقه مردن آهنین نوشته بود!

3-و این هم مطلب دوستی که در مورد وبلاگهای سکسی و جنسی نوشته است که موافقم!

4-و در ادامه نوشته نویسنده وبلاگ رویای زندگی من درباره حق و حقوق زنان و حضور در ورزشگاهها! بیچاره احمدی‌نژاد ...

5-و در پایان با تشکر از همه کسانیکه نظر دادن!

حفاظت از ارائه پاور پوینت

گاهی اوقات لازم است فایل ارائه خود را در اختیار دیگران قرار دهید. میتوانید کاری کنید تا دیگران نتوانند این فایل را تغییر دهند یا اینکه فقط افراد خاصی بتوانند فایل را مشاهده کنند.

برای اینکار در منوی Tools در برنامه Microsoft PowerPoint روی Options کلیک کنید و سپس وارد قسمت Security شوید.

اگر میخواهید نتوانند فایل را ببینند در قسمت Password To Open و اگر میخواهید همه ببینند ولی تغییر ندهند در قسمت Password To Modify یک کلمه عبور تایپ کنید و کلید OK را فشار دهید.

قطع شدن از اینترنت با زنگ تلفن

اگر مودم شما HCF باشد (یعنی جزو آن دسته از سخت‌افزارهایی که توسط ویندوز شناخته میشوند.) در Control Panel وارد قسمت Phone And Modem شده و سپس وارد بخش Modems شوید.

در لیست مودمها روی مودم خود کلیک کنید و سپس Properties را فشار دهید. سپس در قسمت Advanced در قسمت Extra Intialization Commands عبارت +PCW=1 را تایپ کنید و 2 بار کلید OK را فشار دهید.

به این ترتیب هنگامیکه به اینترنت متصل هستید و پشت‌خطی دارید از اینترنت قطع شده و تلفن زنگ میخورد.

کاملا دوستانه! :

این صدمین پست وبلاگ گلچین دانش است. (نه صدمین مطلب!) با خودم گفتم علاوه بر یک مطلب به‌دردبخور مثل همیشه! شما را توصیه‌ای کنم که هیچ وقت خودتان خانواده‌تان و کامپیوترتان دچار مشکل و دردسر نشوید ...

عضو خبرنامه بشین و هر وقت آپ کردم ، لینکهای روزانه جدید و جالب و یه پست کاربردی و عملی رو از دست ندین! نظر هم در کنارش دادین که چه بهتر!

امیدوارم که هزارمین پست رو هم بتوونم بنویسم!

12 علامت ویروسی شدن رایانه

در صورتیکه رایانه‌تان ویروسی شده باشد حداقل یکی از موارد زیر سیستم شما دیده میشود.

1-HomePage مرورگر اینترنت شما عوض میشود بدون اینکه خودتان آنرا تغییر داده باشید.

2-بدون اینکه شما متوجه شوید یک ToolBar جدید برایتان نصب میشود.

3-FireWall سیستم (اگر فایروال داشته باشید.) به شما هشدار میدهد که یک برنامه جدید در سیستم تلاش میکند به اینترنت متصل میشود.

4-ShortCut جدیدی روی DeskTop ظاهر میشود بدون اینکه شما آنرا ایجاد کرده باشید.

5-به منوی Favorites مرورگرتان یک لینک جدید اضافه میشود.

6-سیستم بدون دلیل خاصی کند میشود.

7-عملکرد CPU بطور غیرطبیعی افزایش پیدا میکند. (هر بیت از یک بدافزار برنامه مخصوص به خود را دارد ، بنابراین فضای زیادی از CPU اشغال میشود.)

8-POP-Up های تبلیغاتی به شکل پنجره‌های کوچکی باز میشوند و به هیچ‌وجه نمیتوان آنها را بست.

9-هر زمان که Search میکنید علاوه بر صفحات مورد نظرتان صفحات نامربوط دیگر هم برایتان باز میشود.

10-دسترسی به اینترنت شما قطع میشود.

11-در قسمت Add/Remove Program برنامه‌های ناخواسته‌ای نصب میشود.

12-فعالیت FireWall یا AntiVirus سیستم به طور ناگهانی مختل میشود.

برای برطرف کردن این مشکلات فورا AntiVirus سیستم خود را برزو کنید.

دوستانه :

* توجه : علاقه‌مندان به شرکت در المپیاد جهانی طراحی صفحات وب بخوانند :

"با سلام به اعضای محترم سایت
بدین وسیله به اطلاع می رساند که المپیاد ملی طراحی صفحات وب هر ساله در سطح کشوری و هر دو سال در سطح جهانی برگزار می شود. لذا ار کلیه برادران و خواهران عزیزی که سن قانونی آنها تا 84/10/11 کمتر از 21 سال تمام خواهد بود و تمایل به شرکت در المپیاد را دارند درخواست می شود حتما در اسرع وقت با آدرس ایمیلی که در پایین همین موضوع آورده خواهد شد تماس حاصل و اعلام آمادگی نمایند.
همچنین برای فرد یا افرادی که از لحاظ تخصصی و دانش در این حرفه در سطح مناسبی باشند پس از برتری در مرحله شهری کلاس آموزشی و تخصصی جهت آمادگی در مراحل بعدی به صورت کاملا رایگان برنامه ریزی خواهد شد.
تخصص های مورد نیاز :HTML & CSS, Photoshop, Flash, PHP & MySQL, Dreamweaver OR Frontpage 2003  و تعدادی از برنامه های کاربردی دیگر در طراحی صفحات وب.

همچنین هر دو سال نفرات برتر کشوری دو سال گذشته به اردوی آمادگی تیم ایران دعوت شده و پس از طی آموزشهای تخصصی تر نفر برتر به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.
لازم به ذکر است که شرکت در المپیاد ملی مهارت برای عموم آزاد بوده و مسابقات زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.
همچنین رشته های دیگری از جمله سخت افزار، شبکه، گرافیک، و تکنولوژی نرم افزار (مجموعه آفیس) هم از دیگر رشته های مهارتی قابل رقابت در المپیاد می باشد که دوستان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و یا مرکز آموزش فناوری اطلاعات مشهد واقع در بولوار شهید قرنی مراجعه نمایند.
در ضمن مهلت ثبت نام تا 12 اردیبهشت ماه هست و شروع آزمون مرحله شهری 15 اردیبهشت ماه می باشد. کلیه علاقه مندان در سراسر کشور میتوانند به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خود مراجعه نمایند.
برای شرکت نیاز به هیچ مدرک خاص دانشگاهی نمی باشد و فقط تخصص در رشته مورد نظر نیاز است.
ایمیل تماس برای شرکت کنندگان در رشته طراحی وبjzanguei@gmail.com :
از طرف : جواد زنگوئی - داور المپیاد ملی مهارت در رشته طراحی صفحات وب"

منبع : اینجا

حذف کرم W32.Blaster.Worm

ویروس Blaster با استفاده از ضعف موجود در ویندوز XP باعث می شود تا سیستم شما پس از گذشت 60 ثانیه از اتصال به اینترنت ، خاموش شود.

پاک نمودن این ویروس بسیار آسان بوده و تنها کافیست مراحل زیر را یک بار انجام دهد .
1-فایل اصلاحیه شرکت مایکروسافت را از سایت آن دریافت نمایید.
2-پس از دریافت این فایل بر روی آن دابل کلیک کرده و آنرا نصب کنید .
3-اکنون یک بار سیستم خود را ریست کنید .
تا این مرحله سیستم شما از آلوده شدن های بعدی مصون شده است. حال نیاز به پاک نمودن ویروس از روی هارد شما می باشد ، بنابراین :
1-فایل ضد ویروس با نام FIXBLAST.exe را از سایت Symantec دریافت کرده و آنرا اجرا کنید. این فایل با جستجوی کامل هارد شما فعالیت کرم  (MSBLAST)را متوقف نموده و باعث می شود کدهای ریجستری که توسط آن در ویندوز وارد شده اند حذف گردند .
2-پس از پایان جستجو ، برای آخرین بار سیستم خود را ریست نمایید .
* توجه  :
اگر شرایط به گونه‌ای باشد که سیستم شما قبل از دریافت این فایلها خاموش شود، کافیست دکمه Start و سپس Run را کلیک نموده و در کادر مربوط عبارت shutdown -a را تایپ نمایید. این روش باعث می شود خاموش شدن دستگاه شما موقتاً ، متوقف شود .

منبع : WinBeta.Net