گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

نصب برنامه‌ها و پوسته‌های جدید بر روی تلفن همراه

با سلام!

به سه روش میتوان این کار را انجام داد :

1-انتقال فایل به وسیله کابل Infrared که بعد از نصب کردن درایو، میتوانید با فعال کردن گزینه Infrared در قسمت Connect گوشی فایلها را از روی سیستم به تلفن هراه و یا بالعکس انتقال دهید.

2-استفاده از کابلهای Bluetooth : انتقال فایل نیز در این روش همانند روش شماره 1 است با این تفاوت که برای یک بار بلوتوس را فعال کنید و در دفعات بعدی، بعد از جستجو دیوایسها فایل را منتقل کنید.

3-روش سوم که یکی از راحتترین روشها میباشد استفاده از کابل و نرم‌افزار PC-Suite است که با دابل کلیک کردن بر روی فایل، آن فایل خودکار بر روی کارت حافظه موبایل نصب میشود.

Restart ناگهانی!

با سلام و عرض ادب و احترام!

معمولا Restart شدن ناگهانی رایانه بدون هیچ نوع پیغام و یا اخطاری بیشتر دلیل سخت‌افزاری دارد تا نرم‌افزاری.

در بسیاری از مواقع گرم شدن بیش از حد CPU باعث این امر میشود. اگر فن CPU به درستی کار نکند و یا کاملا از کار افتاده باشد CPU بیش از حد گرم میشود و سیستم Restart میشود. بنابراین به عنوان اولین راه حل نگاهی به فن CPU بیندازید تا در صورت مشاهده مشکل، آن را تعویض نمایید.

نوسانات برق شهری هم میتواند عامل دیگری در Restart شدن رایانه باشد. برای جلوگیری از وقوع این امر هم میتوانید از محافظ برای اتصال رایانه به برق استفاده کنید.

منبع : روزنامه جام جم – ویژه نامه کلیک.

ارسال دورنگار بدون نیاز به دستگاه حجیم و گران‌قیمت FAX

با سلام و عرض ادب و احترام!

اماده‌سازی نرم‌افزار OUTLOOK برای ارسال دورنگار:

در این پست قصد دارم به چگونگی ارسال دورنگار توسط نرم‌افزار  OUTLOOKدر WINDOWS بپردازم.

برای این کار پس از ورود به محیط OUTLOOK از منوی TOOLS گزینه EMAIL ACCOUNT را انتخاب کنید. ویزاردی با همین نام ظاهر می‌شود. در این قسمت گزینه ADD A NEW EMAIL ACCOUN را انتخاب کنید و دکمه NEXT را فشار دهید. در مرحله بعد در بخش SERVER TYPE گزینه ADDITIONAL SERVER TYPES را انتخاب کنید. در صفحه بعدی گزینه FAX MAIL TRANSPORT انتخاب شده است. از این مرحله عبور کنید. ویزارد به اتمام می‌رسد. حال برای ارسال دورنگار از طریق OUTLOOK از نوار ابزار STANDARD گزینه NEW را انتخاب کنید. در فرم ظاهر شده نیز از نوار ابزار STANDARD این بار گزینه ACCOUNTS و سپس گزینه FAX MAIL TRANSPORT را برگزینید. در نهایت پیغام خود را وارد کنید و دکمه SEND را فشار دهید.

حالا FAX بفرستید!

در این قسمت به طریقه فرستادن یک FAX از رایانه‌تان می‌پردازیم. برای این کار DOCUMENT مورد نظر را که می‌خواهید FAX کنید باز کرده و از منوی FILE گزینه PRINT را انتخاب و در پنجره PRINT BOX بر روی گزینه FAX کلیک کنید تا ویزارد SEND FAX باز شود. ( توجه داشته باشید در برنامه‌های OFFICE برای این کار باید از منوی FILE گزینه SEND TO و سپس FAX RECIPIENT را انتخاب کنید. ویزاردی با همان صورت ظاهر می‌شود. ) در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن نام فردی می‌شود که می‌خواهید به وی FAX بزنید. پس از طی این مرحله اماده‌اید که DOCUMENT خود را از طریق FAX بفرستید.

منبع : روزنامه جام‌جم – ویژه‌نامه کاشف شماره‌های 86 و 90 – صفحه 9 – مورخه یکشنبه 18/8/1382 و 23/9/1382

تغییر زبان گوگل در IE

با سلام و عرض ادب و احترام!

اگر می‌خواهید پس از اینکه به سایت گوگل وارد میشوید، بلافاصله گوگل فارسی روی صفحه مرورگر شما ظاهر شود تنظیمات زیر را انجام دهید :

( نکته : گوگل، زبان سیستم شما را بررسی کرده و سپس بر مبنای ان، سایت، متناسب با زبان کامپیوترتان به شما سرویس خواهد داد. )

به مسیر زیر بروید :

Start/Control Panel/Internet Options

سپس در سربرگ General و قسمت پایین ، Languages را کلیک کنید و بعد توسط دکمه Add زبان مورد نظر ( که فارسی FA میباشد. ) را از کادر ظاهر شده انتخاب کنید و بعد OK را بزنید.

*توجه : قبل از انجام این مراحل باید تمام پنجره‌های مرورگر اینترنت اکسپلورر IE بسته باشند.

دوستانه :

بالاخره امتحانات را با موفقیت پشت سر گذاشتم. قصد دارم تا در این مدت باقیمانده تا شروع ترم جدید حسابی جبران کمکاریهای خودم در به روز رسانی وبلاگ را جبران کنم.

 

آفتابگردون عزیز ، تولدت مبارک!

 

از تمام کسانیکه این مدت به گلچین دانش سر میزدند ، متشکرم.

 

دهه فجر مبارکتان باد!...ایام محرم الحرام تسلیت باد!...و عمل مطبوعات اروپایی در توهین به پیامبر رحمت محکوم!